Bir ülkenin halkının okur yazar oranı ne kadar yüksek olursa kalkınma ve refah seviyesi o kadar yüksek olur. Geçmişi ile yüzleşebilen devletler bu gün Muassır medeniyete ulaşmış devletlerdir.
Bizde geçmişten günümüze eğitim durumumuza bakıp gelecek hedeflerini oluşturmalıyız.Eğitimdeki geçmişimize şöyle bir bakalım,Yıl 1897 yapılan bir istatiğe göre topraklarımızda yaşayanların okuma yazma bilenlere oranı % 10’ un altındadır.Bu dünya devletlerine göre geri kalmışlık anlamına gelmektedir.Bunun sonucunu önce Çanakkale Savaşı sonrası Sevr antlaşması,vatanımızın işgali ; kan acı,çile,yokluk,yoksullukla ödedik.
İşgale karşı verilen onurlu bir savaştan sonra onurumuzu koruyacak cehaletle savaş başladı.
Cumhuriyetin ilanından sonra ilk 1927’de yapılan nüfus sayımında ülkemizde yaşayan yetişkin nüfusun % 10.5 ‘inin okuma yazma bildiği tesbit edildi.
“ Milli Eğitim alanında ne pahasına olursa olsun tam bir başarı gerektir.Kurtuluş ancak bu yolla olur.Milli Eğitim politikamızın temel ilkesi bilgisizliğin yok edilmesidir.Bu yapılmadıkça yerimizdeyiz;Yerinde duran bir şeyse geri gidiyor demektir, diyen Mustafa Kemal 1922’deki bu konuşmasın da hedefi belirlemişti yeni Türk Alfabesi çalışmaları hızlandırıldı ve yurdun her yerinde okuma yazma seferberliği başlatıldı.
Bu seferberlikle okuma-yazma oranları; 1935’te %20.4’e, 1950’de % 33.6’ya, 1960’da %39.5’e, 2005’de %88.3’e, 2013’te % 92.9’a ulaşmıştır. Tabi ki bu yeterli değildir.Gelişmiş ülkelerin % 99.9 oranlarına yetişmeliyiz.Okuma yazma öğrenmek tek başına çözüm değildir.
Bilişim çağının getirdiği bir tehlikeye karşı da uyanık olmalıyız.Diplomalı tembellerden olmamalıyız.Şunu da unutmayalım,hiç okuma bilmeyene Kara Cahil , yalnızca okuma-yazma bilip bu düzeyde kalmış olanlara da Cahil denmektedir.Bundan şu anlaşılır. Yalnızca okuma-yazma bilmek cehaletin kendini koruduğu. Bu daha büyük bir toplumsal tehlikeyi oluşturmaktadır.Bu tehlikenin en canlı örneği 15 Temmuz akşamı ülkemizde yaşananlardır.
Oysa ki kendimize,ailemize,çevremize milletimize ve insanlığa faydalı olmak için okur-yazar olmalıyız. Daha sonra ise iyiyi kötüden,doğruyu yanlıştan,bilimi hurafeden ayırır bu günkü dünyanın ulaştığı bilgi birikimini elde ederiz. ”Bilgisiz eğitimsiz insanların daha çok suç işlediklerini unutmamalıyız.
Yeni bilgiler, yeni dostluklar, güzel günler ve aydınlık fikirlere ulaşmamız dileği ile İlköğretim Haftamız kutlu olsun.
İlköğretim Haftası İle İlgili Güzel Sözler
Bilgisiz insan, meyvesiz ağaca benzer.
En önemli ve verimli vazifelerimiz, milli eğitim işleridir. (Atatürk)
Türkiye Cumhuriyeti’nin temeli kültürdür. (Atatürk)
İlköğretim davası, insan olma, ulus olma davasıdır. (İsmet İnönü)
Yurt kalkınmasının temeli ilköğretimdir.
Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.
Bilmek demek, yapmak demektir.
İlköğretimin değerini her yurttaşa anlatmak ulusal bir görevdir.
İlköğretim geleceğin temelidir.
Okul bir anne gibidir, bizi sever ve yetiştirir.
Okul, uygarlığın geliştiği yerdir.
Bir okul açılırsa, bin hapishane kapanır.
Okulları olan bir milletin istikbali emniyettedir.
Okul, hayata hazırlanış değil, hayatın ta kendisidir.
Bilgisiz insanın dostluğundan, bilgili insanın düşmanlığı daha iyidir.
İlköğretim Haftası ile ilgili Şiirler
SINIFTA
Sınıf kendi evimiz, Tertemiz tutmalıyız. Çamurlanmasın yerler, Sonra bize ne derler.
Açık kalsın pencere, Kağıt atmayın yere, Ya öğretmen girerse, Ne ayıp size derse ?
Tahtayı kirletmeyin, Duvarı pisletmeyin, Herkes bizi kıskansın, Üçüncü sınıf sansın.
Çocuklar uslu durun, Rahat rahat oturun, Kimse sevmez haşarı Kavgacı çocukları!…
İlhami Bekir TEZ
|
İLKÖĞRETİM HAFTASI
İlköğretim haftasını Kutlayalım hep birlikte. Çalışmanın arkasını Bırakmayalım derslikte.
Çalışırsak kazanırız, Bilgilerle bezeniriz. Kenetlenmiş bir toplumsak Sağlam olur düzenimiz.
Bakın açıldı okullar Cıvıl cıvıl bütün yollar. Yarınını düşünenler Çocuğunu okuturlar.
İbrahim ŞİMŞEK
|
YÜZE KADAR
Ne verseler sayarım, Başa biri koyarım. Her şeyin ilkidir bir, Arkadan iki gelir.
Üç, dört, beş, altı diye Yaşım erdi yediye. Olsun sekiz, dokuz, on; Sayıya olmaz bu son.
On bir, on iki, on üç. Saymak gelmez bana güç. On dört, on beş, on altı, On yedi, on sekiz var.
Tam on dokuza kadar, Geldik böyle sayarak, Yirmi değildir uzak.
Sonra otuz, kırk, elli, Altmıştayız bu belli. Haydi çabuk sayalım, Sonra sıfır koyalım.
Yetmiş, seksen, doksan, yüz. Yüzde hesap görürüz.
Hasan Ali YÜCEL
|
||
ÇALIŞALIM
Arı gezer çiçek emer, Kuşlar uçar, bir yem arar, Orman renkten renge girer; Her tarafta çalışmak var.
Tembellikten sakınalım, Çalışmanın zamanıdır. İnsanlığı takınalım, İş insanın bir canıdır.
Cennet gibi her yerimiz, Sevinç ile dolmalıdır. Bunun için her birimiz, İş sahibi olmalıdır.
Ali Ulvi ELÖVE
|
İLKÖĞRETİM HAFTASI
Yüzyıllarca susadık, Okumaya yazmaya Bütün dünya koşarken, Biz kalmışız pek yaya.
Köylerimiz okulsuz, Şehirler okulsuzmuş. Anadolu bakımsız, Anavatan yolsuzmuş.
Atatürk bir gün çıkıp, Milleti kurtarmasa, Yüzyıllar aynı gider, Biter miydi bu tasa ?
Büyük bir ulus için, Geri kalmak ne acı… İlköğretim Haftası, Bir savaş başlangıcı.
İ.Hakkı TALAS
|
YAŞASIN OKULUMUZ
Daha dün annemizin Kollarında yaşarken, Çiçekli bahçemizin Yollarında koşarken.
Şimdi okullu olduk, Sınıfları doldurduk. Sevinçliyiz hepimiz, Yaşasın okulumuz !
Okul yurt güneşidir. Bize bilgiler saçar. Annemizin eşidir, Severek kucak açar.
Okul insanlık yolu, Her yanı şeref dolu. Sevinçliyiz hepimiz, Yaşasın okulumuz ! |
||
|
|
|||
OKULUM
Seni bana sevdiren, Nedir diye sorsalar. Defter, kitap, kalemim, Melek öğretmenim derim.
Her gün sana koşarım, Neşe, bilgi verirsin. Öğrettiğin şeylerle, Hayatta yükselirim.
Işıklı yollarından, Yürüyoruz hepimiz, Okulum sen olmasan Ulusça gerileriz.
Arife HANCI |
AÇILDI OKULUMUZ
Hazırlandı çantamız, Kalemle defterimiz, Artık öğrenci olduk, Açıldı okulumuz.
Neşe dolu içimiz, Sevinçliyiz hepimiz, Çıktık aydınlık yola, Açıldı okulumuz.
Göklerde bayrağımız, Dudaklarda marşımız, Andımız söyleniyor, Açıldı okulumuz.
Fethi BOLAYIR |